İhtiyaç sahibi öğrencilerimiz bir dilekçe ile eğitim öğretim gördükleri fakülte veya yüksekokul İdaresine başvuru yapabilmektedir.
Her eğitim yılı için, ilgili yılın Ekim ayının ilk haftası içerisinde http://sks.tarsus.edu.tr web sayfasında kısmi zamanlı öğrenci iş ilanı yayınlanmaktadır. İş ilanında; hangi birimlerde kısmi zamanlı öğrenci çalıştırılacağı hususu, birimlerin kısmi zamanlı öğrencilerde aradıkları şartlar ve öğrencilerin görev alacakları işler hakkında bilgi verilmektedir. Öğrencimiz çalışmak istediği birime dilekçe ile başvurmaktadır. Başvurular Ekim ayı sonuna kadar devam etmektedir. Kasım ayı başında ise birimler bünyelerinde çalışacak kısmi zamanlı öğrencileri belirlemektedir.
Başvuru için gerekli belgeler başvuru döneminde Üniversitemizin internet sayfasında yayınlanmaktadır.
Bir eğitim yılında öğrencinin kısmi zamanlı olarak çalışması bir sonraki eğitim yılında da kısmi zamanlı öğrenci olarak çalışmaya devam etmesi anlamına gelmemektedir. Kısmi zamanlı olarak çalışmak isteyen öğrencinin her yıl yeniden başvuruda bulunması gerekmektedir. Yaz döneminde kısmi zamanlı çalışma yoktur.
a) Öğrenci statüsünde olmayan sertifika programına devam edenler ile özel öğrenciler dışında üniversitemizde bir programa kayıtlı olmak. b) Normal eğitim-öğretim süresi içinde öğrenim görüyor olmak. c) Kısmi zamanlı çalıştırılan öğrenci ile Sağlık Kültür Spor Dairesi Başkanlığı arasında daha önce yapılan sözleşmeye aykırılık nedeniyle sözleşmesi fesih edilmemiş olmak. d) Herhangi bir disiplin cezası bulunmaması. e) Yetim maaşı ve nafaka dışında asgari ücret düzeyinde bir gelire sahip olmamak. f) Kısmi zamanlı öğrenciliğe başvurduğu ve çalışmaya devam ettiği sürece kayıt dondurmamış olmak. g) T.C. vatandaşı olmak. h) Yukarıdaki koşulları taşıyan öğrencilerden deprem sel gibi doğal afetlerden zarar gördüğünü belgeleyen öğrencilere ve şehit/gazi çocuğu veya engelli olduğunu belgeleyen öğrencilere öncelik tanınmaktadır.
Kısmi zamanlı öğrenci çalıştırma programı 1 Kasım’da (bu günün resmi tatil olması durumunda bu tarihi takip eden ilk mesai gününde) başlamaktadır. Bu süre 30 Haziran (bu günün resmi tatil olması durumunda bu tarihi takip eden ilk mesai gününde) günü sona ermektedir.
Kısmi zamanlı öğrencilere iş gücü ihtiyacı duyulan büro işleri, kütüphane işleri vb. gibi işler verilmektedir.
Bir saatlik net çalışma ücreti 2020/2021 eğitim öğretim yılı itibariyle 5 TL’dir. Her yıl bu tutar değişmektedir.
Üniversitemizde yaz aylarında kısmi zamanlı olarak öğrenci çalışması yoktur.
Kısmi zamanlı olarak çalışma öğrencinin görev yaptığı birim tarafından ihtiyaç duyulması halinde yarıyıl tatilinde de devam eder.
Öğrenci önce biriminde kısmi zamanlı olarak çalışmakta ve daha sonra çalıştığı kısma tekabül eden ücreti almaktadır.
Kısmi zamanlı olarak çalışan öğrencilerden; anne, baba veya evli ise eşi tarafından sağlık güvencesi olanlar için ilgili mevzuat gereğince iş kazası ve meslek hastalıkları primi Üniversitemiz tarafından ödenmektedir. Hiçbir sağlık güvencesi olmayanlar ve 25 yaşını dolduran erkek öğrenciler için ise Genel Sağlık Sigortası primi ve iş kazası ve meslek hastalıkları primi Üniversitemiz tarafından ödenmektedir. Kısmi zamanlı çalışma amacıyla seçilen öğrencilerimizden hiçbir sağlık güvencesi olmayan öğrencilerimiz ve 25 yaşını doldurmuş erkek öğrencilerimiz; ilgili SGK kuruluşundan durumlarını bildiren belgeleri alarak tarafımıza sunacaklardır.
Hayır. Yeşil Kartı bulunan öğrencilerimizin adına sadece iş kazası ve meslek hastalıkları primleri yatırılmaktadır.
Hayır. Öğrencinin annesi veya babası üzerinden faydalandığı sağlık güvencesi aynen devam eder. Adına sadece iş kazası ve meslek hastalıkları pirimi yatırılmaktadır.
Bu durumda kısmi zamanlı öğrenciden Başkanlığımıza hitaben konu ile ilgili bir dilekçe talep edilmektedir. Dilekçe gönderemeyen öğrencilerimiz 0324 600 00 60 numaralı telefona fax çekerek de işlemlerini sürdürebilmektedir.
Öğrencinin ücretsiz muayene olabilmesi için 30 günlük bir primin adına yatırılmış olması gerekmektedir.
Öğrencinin çalıştığı saat ücretini hak edebilmesi için ilgili ay içerisinde yükümlülüklerini yerine getirmesi ve çalışma saatlerini gösteren puantaja imza atması gerekmektedir.
Kısmi zamanlı çalışma başvurusunda bir öğrenci sadece tek bir birim için başvuruda bulunabilir.
Yemek hizmeti Mersin Öğretmenevi tarafından hizmet alımı usulü ile yapılmaktadır. Mersin Öğretmenevi ile Üniversitemiz arasında yapılan yemek sözleşmesine uygun olarak kendi mutfaklarında hazırlanan yemekler, Üniversitemiz Yemekhanelerinde servis edilmektedir.
Yemeklerinde kullanılan tüm malzemeler Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığında görevli personel tarafından denetlenmektedir.
Her yemeğin malzemesi taze olarak alınmakta ve ertesi güne özel yapılmaktadır. Mutfak ve yemekhanelerimizde yemek ihalesi şartnamesinde belirtilen evsaflarda birinci sınıf malzemeler kullanılmaktadır.
Mersin Öğretmenevi mutfağında bir günde 10.000 kişiye kadar yemek hizmeti verilmektedir.
Menüler aylık olarak ilgili firmanın diyetisyenleri tarafından hazırlanmakta ve Sağlık Kültür Spor Daire Başkanlığı personelinin onayına sunulmaktadır.
Evet, vejetaryen menü bulunmaktadır.
Öğrenci Toplulukları bünyesinde çeşitli kültürel etkinlikler planlanmakta ve yürütülmektedir.
Üniversitemizde bir adet halı saha bulunmaktadır.
Halı saha; Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığına başvuru yaparak belirlenen planlama doğrultusunda öğrenci ve personel tarafından kullanılmaktadır.
Üniversitemizde yıl boyunca öğrenci topluluk kuruluş başvurusu yapılmaktadır. Kuruluş evrakları topluluk danışmanının dilekçesi ile Üniversitemiz Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığına iletilir. Tüm başvurular Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığına tarafından üst yazı ile Öğrenci Kulüpleri Komisyonunun onayına sunulmaktadır. Faaliyetlerine devam etmek isteyen Üniversitemiz Öğrenci Toplulukları her yıl 15 Mayıs gününe kadar güncelleme evraklarını Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığına teslim etmektedirler. Üniversitemizde faaliyet gösteren öğrenci kulüplerinin kurulma, güncellenme ve denetim işlemleri Öğrenci Kulüpleri Komisyonu (Ö.K.K.) tarafından yapılmaktadır. Öğrenci kulüpleri; kuruluş, güncelleme, etkinlik ve diğer işleyiş süreçlerinde Tarsus Üniversitesi Öğrenci Kulüpleri Yönergesi doğrultusunda faaliyet gösterir.
Öğrenci Kulüpleri hakkında sıkça sorulan sorulara ulaşmak için lütfen tıklayınız.Teşekkür ederiz.