Her eğitim - öğretim yılı başında yemek bursu başvuru ilanı http://sks.tarsus.edu.tr web sayfasında yayınlanmaktadır. İlanda; başvuru koşulları, başvuru formu ve başvuru için gerekli evraklar hakkında bilgi verilmektedir. İhtiyaç sahibi öğrencilerimiz başvuru formu ve gerekli evraklarla birlikte eğitim gördükleri fakülte veya yüksekokul sekreterliğine başvuru yapabilmektedir.
Eğitim - öğretim yılı başında hak kazanılan yemek bursundan aynı eğitim - öğretim yılı sonuna kadar yararlanılabilmektedir. Sonraki eğitim - öğretim yılı için tekrar başvuru yapmak gerekmektedir.
Her eğitim yılı için, ilgili yılın Ekim ayı içerisinde http://sks.tarsus.edu.tr web sayfasında kısmi zamanlı öğrenci iş ilanı yayınlanmaktadır. İş ilanında; hangi birimlerde kısmi zamanlı öğrenci çalıştırılacağı hususu, başvuru şartları, çalışma karşılığı alınacak ücret, öğrencilerin görev alacakları işler hakkında bilgi ve başvuru formu ile gerekli evraklara yer verilmektedir. Öğrencimiz çalışmak istediği birime dilekçe ile başvurmaktadır. Başvurular Ekim ayı sonuna kadar devam etmektedir. Kasım ayı başında ise birimler bünyelerinde çalışacak kısmi zamanlı öğrencileri belirlemektedir.
Başvuru için gerekli belgeler başvuru döneminde Üniversitemizin internet sayfasında yayınlanmaktadır.
Bir eğitim yılında öğrencinin kısmi zamanlı olarak çalışması bir sonraki eğitim yılında da kısmi zamanlı öğrenci olarak çalışmaya devam etmesi anlamına gelmemektedir. Kısmi zamanlı olarak çalışmak isteyen öğrencinin her yıl yeniden başvuruda bulunması gerekmektedir. Yaz döneminde kısmi zamanlı çalışma yoktur.
a) Öğrenci statüsünde olmayan sertifika programına devam edenler ile özel öğrenciler dışında üniversitemizde bir programa kayıtlı olmak. b) Normal eğitim-öğretim süresi içinde öğrenim görüyor olmak. c) Kısmi zamanlı çalıştırılan öğrenci ile Sağlık Kültür Spor Dairesi Başkanlığı arasında daha önce yapılan sözleşmeye aykırılık nedeniyle sözleşmesi fesih edilmemiş olmak. d) Herhangi bir disiplin cezası bulunmaması. e) Yetim maaşı ve nafaka dışında asgari ücret düzeyinde bir gelire sahip olmamak. f) Kısmi zamanlı öğrenciliğe başvurduğu ve çalışmaya devam ettiği sürece kayıt dondurmamış olmak. g) T.C. vatandaşı olmak. h) Yukarıdaki koşulları taşıyan öğrencilerden deprem sel gibi doğal afetlerden zarar gördüğünü belgeleyen öğrencilere ve şehit/gazi çocuğu veya engelli olduğunu belgeleyen öğrencilere öncelik tanınmaktadır.
Kısmi zamanlı öğrenci çalıştırma programı duyuru, başvuru ve değerlendirme süreçlerinin ardından Kasım ayı içerisinde başlamakta ve akademik takvime göre eğitim - öğretiminin bitmesiyle birlikte son bulmaktadır.
Kısmi zamanlı öğrencilere iş gücü ihtiyacı duyulan büro işleri, kütüphane işleri vb. gibi işler verilmektedir.
bir saatlik çalışma karşılığı ödenecek ücret, 4857 sayılı İş Kanunu gereğince 16 yaşından büyük işçiler için belirlenmiş olan günlük brüt asgari ücretin dörtte birini geçmemek üzere, üniversite yönetim kurulu tarafından belirlenir. Bu tutar her yıl kısmi zamanlı öğrenci çalıştırılmasına dair yapılan duyuruda belirtilmektedir.
Üniversitemizde yaz aylarında kısmi zamanlı olarak öğrenci çalışması yoktur.
Kısmi zamanlı olarak çalışma öğrencinin görev yaptığı birim tarafından ihtiyaç duyulması halinde yarıyıl tatilinde de devam eder.
Öğrenci önce biriminde kısmi zamanlı olarak çalışmakta ve daha sonra çalıştığı kısma tekabül eden ücreti almaktadır.
Kısmi zamanlı olarak çalışan öğrencilerden; anne, baba veya evli ise eşi tarafından sağlık güvencesi olanlar için ilgili mevzuat gereğince iş kazası ve meslek hastalıkları primi Üniversitemiz tarafından ödenmektedir. Hiçbir sağlık güvencesi olmayanlar ve 25 yaşını dolduran erkek öğrenciler için ise Genel Sağlık Sigortası primi ve iş kazası ve meslek hastalıkları primi Üniversitemiz tarafından ödenmektedir. Kısmi zamanlı çalışma amacıyla seçilen öğrencilerimizden hiçbir sağlık güvencesi olmayan öğrencilerimiz ve 25 yaşını doldurmuş erkek öğrencilerimiz; ilgili SGK kuruluşundan durumlarını bildiren belgeleri alarak tarafımıza sunacaklardır.
Hayır. Yeşil Kartı bulunan öğrencilerimizin adına sadece iş kazası ve meslek hastalıkları primleri yatırılmaktadır.
Hayır. Öğrencinin annesi veya babası üzerinden faydalandığı sağlık güvencesi aynen devam eder. Adına sadece iş kazası ve meslek hastalıkları pirimi yatırılmaktadır.
Bu durumda kısmi zamanlı öğrencinin ilk etapta ilgili SGK Müdürlüğüne başvurması gerekmektedir. Eğer sorun Üniversite tarafından yapılan iş kazası ve meslek hastalıkları pirim ödemesinden kaynaklanıyor ise başkanlığımıza hitaben konu ile ilgili bir dilekçe ile başvurması gerekmektedir.
Öğrencinin ücretsiz muayene olabilmesi için 30 günlük bir primin adına yatırılmış olması gerekmektedir.
Öğrencinin çalıştığı saat ücretini hak edebilmesi için ilgili ay içerisinde yükümlülüklerini yerine getirmesi ve çalışma saatlerini gösteren devam çizelgesine imza atması gerekmektedir.
Kısmi zamanlı çalışma başvurusunda bir öğrenci sadece tek bir birim için başvuruda bulunabilir.
Yemek hizmeti Mersin Öğretmenevi tarafından hizmet alımı usulü ile yapılmaktadır. Mersin Öğretmenevi ile Üniversitemiz arasında yapılan yemek sözleşmesine uygun olarak kendi mutfaklarında hazırlanan yemekler, Üniversitemiz Yemekhanelerinde servis edilmektedir.
Yemeklerinde kullanılan tüm malzemeler Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığında görevli personel tarafından denetlenmektedir.
Her yemeğin malzemesi taze olarak alınmakta ve ertesi güne özel yapılmaktadır. Mutfak ve yemekhanelerimizde yemek ihalesi şartnamesinde belirtilen evsaflarda birinci sınıf malzemeler kullanılmaktadır.
Mersin Öğretmenevi mutfağında bir günde 10.000 kişiye kadar yemek hizmeti verilmektedir.
Menüler aylık olarak ilgili firmanın diyetisyenleri tarafından hazırlanmakta ve Sağlık Kültür Spor Daire Başkanlığı personelinin onayına sunulmaktadır.
Evet, vejetaryen menü bulunmaktadır.
Üniversitemiz akademik birimleri ve Rektörlük adına Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı tarafından etkinlikler düzenlenmektedir. Öğrencilerimiz ise Öğrenci Toplulukları bünyesinde çeşitli kültürel etkinlikler gerçekleştirmektedir.
Üniversitemiz merkez kampüsünde bir adet halı saha, bir adet voleybol / basketbol sahası, 1 adet tenis kortu ve 2 adet masa tenisi ile Ergenekon Mahallesinde bulunan kampüsümüzde ise 1 adet halı saha ve 1 adet voleybol / basketbol sahası bulunmaktadır.
Spor Tesisleri; Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığına başvuru yaparak belirlenen planlama doğrultusunda öğrenci ve personel tarafından kullanılmaktadır.
Öğrenci Toplulukları sıkça sorular bölümü için tıklayınız.